EMMY

Kategori: Träning

SUMMER

Forme.se funkar inte på datan så blir ett inlägg från mobilen. Det här har jag haft på mig idag under denna varma dag!

Morsdag

My way to my goal

Uppvärmining 10 minuter crosstrainer/pw

Ben:
Benpress 10x3
Leg Extensions 10x3 
''Leg lift'' 10x3

Rygg/bröst:
Lat pulldown 10x3 
Row 10x3 
Chest Press 10x3 

Mage:
Rotation med boll (testa mig fram)
Planka 30s x2/3

Rygg:
Rygglyft i maskin 10x3

Här är mina övningar, kommer faktiskt inte ihåg vad alla heter, så 2-3 saknas. Hoppas det ger er lite inspiration.

NIke shoes

Outside training

100m lång grusbacke:

+ 40s snabb löpning, 20s gång - x20min

+ Uftall uppför backen, jogging nerför - x2

+ Jogging + indianhopp var femte steg uppför backen - x2

+ Squats med hopp i backen - 12st x2


Pepp talk!

Simmade idag, otroligt skönt att vara tillbaka i vattnet. 
Min idrottslärare undra varför jag sluta och tyckte absolut jag skulle fortsätta för jag var väldigt bra i kontakt med vattnet och hade bra drag. Vilket gjorde att jag blev riktigt taggad att börja simma igen och satsa hårt, kombinera det med gymmet.
Men vi får se :)

Training tips

1. Åka rullskridskor

Förbränner 425 kalorier på 30 minuter.


2. Löpning 

Förbränner 374 kalorier på 30 minuter.


3. Hoppa hopprep

Förbränner 340 kalorier på 30 minuter.


4. Rocka rockring

Förbränner 300 kalorier på 30 minuter.


5. Spela tennis

Förbränner 272 kalorier på 30 minuter.


6. Dans 

Förbränner 221 kalorier på 30 minuter.


7. Gå i raskt tempo

Förbränner 170 kalorier på 30 minuter.

MORNING!

Tar tåget 6:26 och sen blir det träning innan skolan! 

PW, CLEAR MY MIND

Tjejträning

Helsingborg kommun har börjat med något som kallas tjejträning, vilket innebär att man får gratis testa på olika aktiviteter. En aktivitet per söndag och det är mellan 11-12. Så idag ska jag och Bell på cirkelfys på Friskis och Svettis. Vi var på detta förra året också när dem hade detta.
Min förkylning är fortfarande kvar så jag ska ta det lugnt. Men blir så rastlös har inte tränat på 2 dagar. Har ju haft min förkylning sen torsdags.

Ha en bra söndag!

N O W

Eftermiddags lektionerna är inställda så jag är på gymmet. Blir ett lugnt överkropp utan mage pass, har nämligen lite halsbränna.

PW

1 av 4 pws som jag ska gå denna vecka.

A R M

Körde arm/bröst/rygg pass på gymmet idag så jag klippte ihop lite av mina favorit TRX övningar.
För er som inte förstått vad TRX är så är det då banden nedan och inte dem jag slår i golvet haha.
!VARNING! 
HÖGT LJUD

gillar ni sådana här videos? ska jag fixa fler? 
Låten heter, remember the name.
 

T R A I N I N G

Vi körde ca 45 minuter gym och sen TRX pass på det. Grym träningsvärk i tricep och rump. Kommer vara död imorgon!

Nu taggar vi idrott!